Mieszkanka Bydgoszczy odebrała w miniony czwartek (8.05.25) niespodziewany telefon. Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako pracownik działu bezpieczeństwa jednego z banków i poinformował, że wniosek o pożyczkę został pozytywnie rozpatrzony. Początkowo kobieta zdziwiła się, ponieważ nie ubiegała się o kredyt. Jednak nie podejrzewając próby oszustwa kontynuowała rozmowę, podczas której rozmówca wyjaśnił, że została prawdopodobnie oszukana, a on pomoże jej zabezpieczyć posiadane przez nią środki pieniężne. Następnie poinstruował o dalszych krokach będąc przez cały czas na linii. Bydgoszczanka przekazała wszelkie dane osobowe oraz do logowania do kont bankowych. W międzyczasie dzwoniący wskazał aplikację, którą seniorka ma zainstalować, co kobieta uczyniła.
Następnie instruowana poszła do wpłatomatu i dokonała kilku przelewów na wskazane przez oszusta konto. To jednak nie koniec, gdyż sprawca namówił ją również do zaciągnięcia wielotysięcznego kredytu. Na tym nie poprzestał i nakłonił ją do napisania oświadczenia i przesłania jego zdjęcia MMS-em. Kobieta napisała w nim, że jest świadoma utraty pieniędzy, mimo to wyraża zgodę na ich przesłanie. W ten sposób 73-latka straciła łącznie 249 tysięcy złotych.







Napisz komentarz
Komentarze