piątek, 5 grudnia 2025 11:26
Reklama

75-latek myślał, że robi przelewy na "bezpieczne konto". Stracił 360 tysięcy złotych

75-latek myślał, że robi przelewy na "bezpieczne konto". Stracił 360 tysięcy złotych

W ostatnim czasie nasilił się proceder podszywania się przestępców pod pracowników banków i instytucji finansowych. Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazane rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” nasze konta albo zaciągają w naszym imieniu kredyty gotówkowe. Niestety przekonał się o tym 75-letni wrocławianin, który myślał, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, transferując je na rachunki wskazane przez „pracownika działu bezpieczeństwa jednego z banków”. W ten sposób senior stracił ponad 360 tys. zł!




Coraz częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę między innymi mieszkańców Dolnego Śląska jest wykorzystywanie połączenia telefonicznego z potencjalną ofiarą, która w trakcie rozmowy jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub osobą reprezentującą inną instytucję finansową. Często wykorzystywany jest do tego spoofing telefoniczny, czyli popularne oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę. Przy wykorzystaniu konkretnych rozwiązań technologicznych dzwoniący może ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia jako numer dzwoniącego.

Do takiego oszustwa doszło ostatnio w stolicy Dolnego Śląska, gdzie na telefon stacjonarny 75-letniego wrocławianina zadzwonił nieznany mu mężczyzna, podając się za pracownika działu bezpieczeństwa banku z pytaniem, czy zrealizował przelew. Pokrzywdzony odpowiedział, że nie i na tym rozmowa wówczas się zakończyła. Jednak po około godzinie do seniora zadzwoniła inna osoba twierdząc, że ktoś włamał się na jego konto i musi przelać swoje pieniądze na bezpieczny rachunek bankowy. 75-latek będąc przekonany, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, wykonał kilkanaście transakcji na łączną kwotę ponad 360 tysięcy złotych! Gdy następnego dnia zadzwonił na infolinię swojego banku, dowiedział się, że został oszukany.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze